Kamermuziek, Kanons, Das Musikalisches Opfer, Die Kunst der Fuge, e.a.
Tijdens de concerten van het Bachfestival Woerden zijn tot nu toe de volgende kamermuziek-werken van Bach uitgevoerd.
BWV | Werk | Jaar | Musici |
---|---|---|---|
Werken voor luit | |||
995 | Suite in g | .. | .. |
996 | Suite in e | .. | .. |
Bourrée | 2001 | Dijon Groenleer, gitaar | |
997 | Suite in c | .. | .. |
997 | Partita in d | 2004 | Pauline Schenkelaars, altblokfluit Ad van Pelt, orgel |
998 | Preludium, fuga en allegro in Es | .. | .. |
999 | Preludium in c | 2018 | Cornelieke Bosland, piano |
1000 | Fuga in g (naar BWV 1001/2) | .. | .. |
Werken voor viool-solo | |||
1001 | Sonate nr. 1 in g | ||
1. Adagio; 2. Fuga. Allegro 3. Siciliana; 4. Presto | 2017 2016 | Anna Hiemstra, viool | |
1002 | Partita nr. 1 in b | ||
1. Allemande; 2. Double 3. Corenta; 4. Double 5. Sarabande; 6. Double 7. Tempo di Borea; 8. Double | 2018 2018 2018 2018 | Anna Hiemstra, viool | |
1003 | Sonate nr. 2 in a | ||
1. Grave; 2. Fuga 3. Andante; 4. Allegro | 2019 2020 | Anna Hiemstra, viool | |
1004 | Partita nr. 2 in d | ||
1. Allemande 2. Courante 3. Sarabande 4. Gigue 5. Chaconne | 2019 .. .. .. .. | Lotte Stikvoort, viool .. .. .. .. | |
1005 | Sonate nr. 3 in C | ||
1. Adagio; 2. Fuga. Allabreve | 2009 | Jacques Maassen, beiaard | |
3. Largo {bewerking Pierre Gouin} | 2014 | Ad van Pelt, orgel | |
4. Allegro assai | .. | .. | |
1006 | Partita nr. 3 in E | .. | .. |
1006a | Suite in E (voor luit) | .. | .. |
Werken voor cello-solo | |||
1007 | Suite nr. 1 in G | 2007 | Guus Fabius, cello |
1008 | Suite nr. 2 in d | 2011 | Henk Verhoef, beiaard |
1009 | Suite nr. 3 in C | 2009 | Bauke Reitsma, beiaard |
1010 | Suite nr. 4 in Es | 2013 | Frank Wakelkamp, cello |
1011 | Suite nr. 5 in c | 2008 | Arie Abbenes, beiaard |
1012 | Suite nr. 6 in D | ||
1. Prélude; 3. Courante; 4. Sarabande; 6. Gigue | 2008 | Gideon Bodden, beiaard | |
2. Allemande; 5. Gavotte I en II | 2008 | Frank Wakelkamp, violoncello piccolo | |
1013 | Partita voor fluit-solo | ||
1. Allemande; 2. Corrente | 2014 | Arjanne Bruggeman, fluit | |
3. Sarabande; 4. Bourée Angloise | 2018 | Liselotte Kuling, fluit | |
Sonates voor viool en b.c. | |||
1014 | Sonate nr. 1 in b | .. | .. |
1015 | Sonate nr. 2 in A | .. | .. |
1016 | Sonate nr. 3 in E | .. | .. |
1017 | Sonate nr. 4 in c | 2002 | Ruth Houtman, viool Ad van Pelt, orgel |
1018 | Sonate nr. 5 in f | .. | .. |
1019 | Sonate nr. 6 in G | .. | .. |
Sonaten, Trio, Fuge | |||
1020 | Sonate in g (Carl Philipp Emanuel Bach?) | 2013 | Lydia van Mourik, fluit Ad van Pelt, orgel |
1021 | Sonate in G | .. | .. |
1022 | Sonate in F | .. | .. |
1023 | Sonate in e | .. | .. |
1024 | Sonate in c | .. | .. |
1025 | Trio in A für Violine und Klavier (nach Silvius Leopold Weiss) | .. | .. |
1026 | Fuge in g | .. | .. |
Sonates voor gamba en b.c. | |||
1027 | Sonate nr. 1 in G | 2015 | Mariëtte Gort, cello Annemarie de Boer, piano |
1028 | Sonate nr. 2 in D | 2013 | Mariëtte Gort, cello Annemarie de Boer, piano |
1029 | Sonate nr. 3 in g | .. | .. |
Sonates voor fluit en b.c. | |||
1030 | Sonate nr. 1 in b | 2015 | Liselotte Kuling, fluit Ad van Pelt, orgel |
1031 | Sonate nr. 2 in Es | 2018 | Noortje Huiskens, fluit Annemarie de Boer, piano |
1032 | Sonate nr. 3 in A | 2001 | Liselotte Kuling, fluit Ad van Pelt, orgel |
1033 | Sonate nr. 4 in C | 2008 | Barbara Wijker, fluit Eveline M. Jansen, orgel |
1034 | Sonate nr. 5 in e | 2000 | Liselotte Kuling, fluit Ad van Pelt, orgel |
1035 | Sonate nr. 6 in E | 1999 | Anke Mossink, fluit Kees Bruggeman, orgel |
Diverse werken | |||
1036 | Trio in d für 2 Violinen und Bc (Carl Philipp Emanuel Bach) | .. | .. |
1037 | Sonate in C für 2 Violinen und Bc (Johann Gottlieb Goldberg) | .. | .. |
1038 | Sonate in G {Flauto traverso, Violine und Bc} | 2000 | Liselotte Kuling, fluit Coralien Vierstra, fluit Ad van Pelt, orgel |
1039 | Sonate in G {fluit, viool, orgel} | 2005 | Arjanne Bruggeman, fluit Christine Bruggeman, viool Kees Bruggeman, piano |
1040 | Sonate in F {hobo, viool, basso continuo} | .. | .. |
Kanons | |||
1072 | Kanon zu acht Stimmen | .. | .. |
1073 | Kanon zu vier Stimmen | .. | .. |
1074 | Kanon zu vier Stimmen | .. | .. |
1075 | Kanon zu zwei Stimmen | 2012 | Jenneke den Hertog, orgel |
1076 | Kanon zu sechs Stimmen (auf Haussmanns Bild 1746) | .. | .. |
1077 | Kanon zu vier Stimmen und Bass | .. | .. |
1078 | Kanon zu sieben Stimmen und B.c. | .. | .. |
Das Musikalisches Opfer | |||
1079 | Das Musikalisches Opfer | ||
1. Ricercare a 3 | 2000 | Rob Holleman, piano | |
2. Ricercare a 6 | .. | .. | |
3. Triosonate in c | .. | .. | |
deel 1 (Largo) deel 2 (Allegro) | 2002 | Machteld Caryevschi, fluit Coralien Vierstra, fluit Ad van Pelt, orgel | |
4. Canones diversi | .. | .. | |
1080 | Die Kunst der Fuge | ||
1. Contrapunctus 1 | 2017 | Het Gouwe Hart Orkest o.l.v. Jacques van der Meer | |
2. Contrapunctus 2 | .. | .. | |
3. Contrapunctus 3 4. Contrapunctus 4 | 2002 | Rein Souwerbren, sopraansaxofoon Björn van Eijk, altsaxofoon Hans Brugman, tenorsaxofoon Piet Vermeulen, baritonsaxofoon | |
5. Contrapunctus 5 | .. | .. | |
6. Contrapunctus 6 a 4 In Stylo Francese | .. | .. | |
7. Contrapunctus 7 a 4 per Augmentationem et Diminutionem | .. | .. | |
8. Contrapunctus 8 a 3 | 2000 | Eline Faber, blokfluit Marianne Heeres, blokfluit Pauline Schenkelaars, blokfluit | |
9. Contrapunctus 9 a 4 alla Duodecima | .. | .. | |
10. Contrapunctus 10 a 4 alla Decima | .. | .. | |
11. Contrapunctus 11 a 4 | .. | .. | |
12,1. Contrapunctus inversus 12 a 4 [Forma recta] | .. | .. | |
12,2. Contrapunctus inversus 12 a 4 [Forma inversa] | .. | .. | |
13,1. Contrapunctus (inversus) a 3 [Forma inversa] | 2000 | Eline Faber, blokfluit Marianne Heeres, blokfluit Pauline Schenkelaars, blokfluit | |
13,2. Contrapunctus (inversus) a 3 [Forma recta] | .. | .. | |
14. Contrapunctus a 4 | .. | .. | |
15. Canon alla Ottava | .. | .. | |
16. Canon alla Decima in Contrapunto alla Terza | .. | .. | |
17. Canon alla Duodecima in Contrapunto alla Quinta | 2007 | Hans Brugman, sopraansaxofoon Rein Souwerbren, baritonsaxofoon | |
18. Canon per Augmentationem in Contrario Motu | .. | .. | |
19. Contrapunctus 14 [Fuga a 3 Soggetti] | .. | .. | |
Kanons | |||
1086 | Kanon zu zwei Stimmen | .. | .. |
1087 | Vierzehn Kanons über die ersten acht Fundamentalnoten der Aria aus den Goldberg-Variationen | .. | .. |